Szkolenia Piszcz i Wspólnicy
INFORMACJA O COOKIES
Rozdział I. Definicje
Rozdział II. Po co przygotowaliśmy ten dokument
Rozdział III. Kiedy, w jakim celu i jakie rodzaje Cookies możemy przetwarzać
Rozdział IV. Jakie dane mogą być zbierane przez Cookies
Rozdział V. Rodzaje Cookies aktualnie stosowanych na Platformie Szkoleniowej
Rozdział VI. Zarządzanie ustawieniami Cookies na Urządzeniu
I. Definicje
Ze względu na zachowanie porządku w związku z informacjami dotyczącymi zasad korzystania z Platformy Szkoleniowej i zasad przetwarzania Cookies, na potrzeby niniejszego dokumentu zastosowanie znajdują te same definicje które opisuje Regulamin Platformy Szkoleniowej w Rozdziale I.
II. Po co przygotowaliśmy ten dokument
1. Zasady przetwarzania Cookies opisane w niniejszym dokumencie, stanowią realizację obowiązków informacyjnych Kancelarii wskazanych w art. 173 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego.
2. Cookies są wykorzystywane przez Kancelarię w związku ze świadczeniem Usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Szkoleniowej i pozwalają Kancelarii zbierać określone informacje o działaniach podejmowanych przez Użytkownika na Platformie Szkoleniowej. Dlatego niezależnie od naszych obowiązków wynikających z przepisów prawa, ten dokument ma ułatwić Użytkownikowi podjęcie świadomej decyzji przy wyrażaniu zgody na korzystanie z Cookies.
III. Kiedy, w jakim celu i jakie rodzaje Cookies możemy przetwarzać
1. Cookies są używane w momencie wejścia na stronę internetową, z której Użytkownik loguje się na Platformę Szkoleniową. Jeżeli nigdy nie wejdziesz na stronę internetową Platformy Szkoleniowej, nie dojdzie do przetwarzania Cookies.
2. Kancelaria może przetwarzać informacje dostarczane za pośrednictwem Cookies w następujących celach:
a) zapewnienia Użytkownikowi możliwości korzystania z Platformy Szkoleniowej (w tym ciągłość i utrzymanie logowania Użytkownika na Platformie Szkoleniowej, ustawienie opcji prywatności) – te Cookies nazywamy „niezbędnymi”, bez nich Platforma Szkoleniowa nie będzie działała prawidłowo,
b) dostosowania Platformy Szkoleniowej przez poprawienie jakości używania Platformy Szkoleniowej przez Użytkownika i realizowanych za jej pośrednictwem Usług, w szczególności przez monitorowanie liczby wizyt i sprawdzanie źródeł ruchu na Platformie Szkoleniowej oraz monitorowania jej wydajności, - te Cookies nazywamy „analitycznymi”, ich wyłączenie nie powinno wpłynąć na funkcjonowanie Platformy Szkoleniowej, ale uniemożliwi to Kancelarii zbieranie danych potrzebnych do analizy działania Platformy Szkoleniowej,
c) optymalizacji zamieszanych treści i informacji na Platformie Szkoleniowej oraz dostosowanie ich do preferencji Użytkownika – te Cookies nazywamy „funkcjonalnymi”, ich wyłączenie może obniżyć komfort korzystania z Platformy Szkoleniowej, ale nie wpłynie na jej prawidłowe funkcjonowanie.
3. Cookies, które mogą być stosowane w związku z używaniem Platformy Szkoleniowej możemy podzielić ze względu na czas ich istnienia na tak zwane:
a) Cookies „sesyjne”, czyli pliki przechowywane w pamięci przeglądarki tylko do momentu jej zamknięcia, potrzebne, żeby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie,
b) Cookies „stałe”, czyli optymalizujące korzystanie ze stron internetowych, które są zapisywane przez czas, który Użytkownik ustawił w swojej Przeglądarce internetowej i przekazują informacje zapisane w pliku do serwera strony internetowej.
IV. Jakie dane mogą być zbierane przez Cookies
1. Cookies zawierają informacje o:
a) adresie IP Urządzenia (np. komputer, laptop, smartphone, tablet) za pośrednictwem, którego Użytkownik odwiedza Platformę Szkoleniową,
b) nazwie domeny, z której pochodzą (tj. informacje o Przeglądarce internetowej za pośrednictwem której Użytkownik w ramach Urządzenia uzyskuje dostęp do Platformy Szkoleniowej),
c) czasie przechowywania ich na Urządzeniu,
2. Cookies stosowane na Platformie Szkoleniowej nie powinny wpływać na bezpieczeństwo ani działanie Urządzenia Użytkownika. Za pośrednictwem tych plików nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń wirusów, ani innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
3. W zakresie przetwarzania danych, o których mowa w pkt 1 lit. a) powyżej, jeżeli dane te uzyskują charakter danych osobowych, szczegółowe zasady ich przetwarzania zostały opisane w dokumencie – Zasady przetwarzania danych osobowych, który dostępny jest pod adresem: https://piszcz.pl/pl/polityka-bezpieczenstwa/.
V. Rodzaje Cookies aktualnie stosowanych na Platformie Szkoleniowej
Nazwa | Rodzaj Cookies
| Po co są stosowane | Okres przechowywania Cookies |
MoodleSession | Niezbędne, sesyjne | Umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy Szkoleniowej. | Są przechowywane w Urządzeniu Użytkownika do czasu zamknięcia Przeglądarki internetowej lub wylogowania się z Platformy Szkoleniowej. |
MOODLEID | Funkcjonalne, stałe | Umożliwiają zachowanie informacji o wybranych przez Użytkownika ustawieniach i personalizują jego interfejs (np. zachowują informacje o wyborze języka, rozmiaru czcionki, wyglądzie strony internetowej itp.). | Są przechowywane w Urządzeniu Użytkownika do czasu zamknięcia Przeglądarki internetowej lub wylogowania się z Platformy Szkoleniowej. |
_ga | Analityczne, stałe | Umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania z Platformy Szkoleniowej. | Są przechowywane w Urządzeniu Użytkownika przez czas, który jest określony przez parametr zawarty w Cookie lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. |
EU_COOKIE_ | Niezbędne, stałe | Umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy Szkoleniowej. | Są przechowywane w Urządzeniu Użytkownika do czasu zamknięcia Przeglądarki internetowej lub wylogowania się z Platformy Szkoleniowej. |
VI. Zarządzanie ustawieniami Cookies na Urządzeniu
1. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu Cookies do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z powyższych opcji korzystanie z Platformy Szkoleniowej będzie możliwe, jednak dostępność określonych funkcji Platformy Szkoleniowej, która wymaga dostępu Cookies może być ograniczona albo niemożliwa.
2. Użytkownik może samodzielnie dostosować ustawienia dotyczące Cookies, wskazując warunki ich przechowywania, a także uzyskiwania dostępu Cookies do Urządzenia. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może dokonać zmieniając ustawienia Przeglądarki internetowej. Ustawienia Przeglądarki internetowej mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Cookies bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na Urządzeniu Użytkownika.
3. W każdej chwili Użytkownik może usunąć Cookies korzystając z dostępnych funkcji w wykorzystywanej Przeglądarce internetowej.
4. Możliwość i sposób wyłączenia Cookies uzależniony jest od wykorzystywanej Przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów obsługi Cookies w Przeglądarkach internetowych dostępne są w ich ustawieniach. Poniżej wskazujemy adresy stron internetowych, na których twórcy Przeglądarek internetowych opisali zasady wyłączenia Cookies:
a) Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek,
b) Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647,
c) Internet Explorer: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/block-enable-or-allow-cookies,
d) Microsoft Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4027947/microsoft-edge-delete-cookies,
e) Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042.